Fii exact ceea ce îți dorești să fii

Nu sunt bună la dat sfaturi. Nu am fost niciodată și nici nu voi fi. Dar am niște perspective asupra persoanei mele, asupra viitorului meu, asupra femeii care as vrea să devin, asupra viselor mele. Nu pot spune ca am mari așteptări de la viață, pentru că așteptările ți le împlinești singur. Nu te poți plânge că viața nu îți oferă. Viața îți oferă oportunități, ocazii, șanse, dar trebuie să fii pregătit să le faci față și nu vei ști dacă ești pregătit până nu dai de astfel de oportunități.
Dacă e un lucru pe care l-am învățat e acela să nu renunț niciodată la visele mele, pentru că tot ce îți dorești se poate îndeplini. Dar ține de tine să faci lucrurile să funcționeze. Nu te mulțumi niciodată cu puțin, dacă știi că poți mai mult. Mai încearcă, folosește-ți resursele la maxim, de oricare natură ar fi ele. Știu că viața mai e și nedreaptă uneori, știu că îți poți rata unele oportunități pentru că vin alții care au acea resursă numită putere, fie că este vorba de puterea banilor, a influențelor etc. Ceea ce trebuie să știi e că lucrurile se întâmplă mereu cu un scop, mereu trebuie să înveți, atât din greșelile tale, cât și din ale altora. Mai am și eu momente când îmi vine să renunț, când simt ca nu sunt pe drumul cel bun, că lucrurile nu funcționează cum speram. Asta pentru că lucrurile funcționează cum știu ele, cum trebuie.
Dar mereu mă gândesc că totul depinde de mine, de voința și de munca pe care o depun eu. Da, poate cea vin alții care au mai multe posibilități, dar viața compensează. Mă gândesc mereu la cei care sunt mai defavorizați ca mine, la cei care nici nu visează la ce îți oferă educația, școala, mediul urban, evoluția, civilizația. Mă gândesc la cei care sunt izolați parcă în altă lume. Asta se cheamă motivație. Mereu încerc să găsesc o motivație pentru care sa duc o idee la bun sfârșit. Iar motivația ta trebuie să îți fie stâlp de susținere. Vor fi oameni în viața ta care te vor susține, care îți vor spune ca e bine ceea ce faci și oameni care vor încerca să doboare încrederea din tine. Pentru că sunt hateri sau pentru că îi roade invidia. Niciunul din cei care încearcă să îți slăbească încrederea nu îți vrea binele, așa că închide ochii și astupă-ți urechile. Poți profita de tot ce spun ei, ca să îl transformi într-o motivație. Demonstrează că ești bun, în primul rând ție, apoi lor.
Am un milion de vise, unele realizabile, altele mai puțin realizabile. Dar să visezi nu te costă nimic, iar când ai în plan să duci la capăt visul respectiv, atunci trebuie să te ții neapărat de el. Unul din visele mele este să devin scriitoare. Mi-am dorit asta încă de când am descoperit puterea cărților, puterea exprimării libere, puterea cuvântului. Și lucrez la asta, muncesc la asta. Cuvântul "independență" sună al naibii de bine, dar nu e așa ușor să ajungi acolo. Independența îți dă o stare de bine pentru că e rezultatul propriului efort, nu al tăticului sau al mămicăi. Să fii mândru de tine nu e un defect. Să fii mândru ca ai realizat ceva, oricât de mic, pe cont propriu. Asta numesc eu satisfacție.
Da, îmi doresc să devin o femeie independentă. Știu că deja devine un clișeu imaginea asta, a femeii independente. Dar eu știu ce vreau, de la mine și de la ceilalți, știu că am descoperit niște lucruri la mine de care nu credeam ca sunt capabilă, știu că vreau să învăț să îmi folosesc punctele mai puțin slabe în favoarea mea și știu că pot ajunge acolo unde vreau pe cont propriu, bazându-mă pe încrederea și munca mea. Vreau să zâmbesc când mă privesc în oglindă. Nu doar pentru ca mi-a reușit linia tușului, ci și pentru ceea ce am reușit să devin fără ajutor din exterior. Vreau să am încredere în mine când mă privesc în oglindă, să îmi spun că pot, că sunt perfect capabilă să îmi ating țelul. Ce spun alții nu este treaba mea.

Eu am un milion de vise de îndeplinit. Tu?


Sursă foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste