Este ok să fii singur

Cândva credeam că trebuie neapărat să am un bărbat în viața mea. Cândva credeam că a fi părăsită este probabil cel mai nenorocit lucru care mi se poate întâmpla în viață. Cândva credeam că lumea mea se termină dacă rămân singură. Cândva credeam că viața mea nu mai are nici un rost dacă el pleacă. Cândva credeam că nu sunt nimic dacă nu am un bărbat alături.

Asta până când am fost părăsită. Da, am fost părăsită, am fost lăsată în urmă pentru altă femeie și nu mi-e rușine să admit asta. Nu înseamnă neapărat că este ceva în neregulă cu tine sau că nu ești suficient de bun. Înseamnă doar că poate ești în relația necorespunzătoare sau că ai nevoie de altceva. Uneori este mai nesănătos să fii într-o relație toxică în care ești nefericit și care te consumă, decât să fii singur.


Nu este o rușine să fii singur. Nu este o rușine să nu fii într-o relație pentru că pur și simplu nu e timpul tău sau asta este ceea ce îți dorești. Poți fi fericit și împreună cu cineva, poți fi fericit și singur.  Am fost fericită și într-o relație, am fost fericită și singură.  Dar am fost nefericită și într-o relație, am fost nefericită și singură. Sunt momente și momente.

Nu înțeleg de ce oamenii dramatizează atât pe tema asta și de ce există disperarea asta de a avea o relație. Lumea niciunuia dintre noi nu începe și nu se termină cu un partener. Este poate ceva ce mulți tineri au nevoie să audă și, din păcate, majoritatea sunt fete. Fetelor le este inoculată  încă de mici ideea asta că este necesar să ai un bărbat alături ca să faci ceva cu viața ta, altfel nu te descurci. Suntem proiectați să credem că nu ne naștem întregi și ne petrecem viețile căutându-ne jumătatea care, de fapt, nu există.

Probabil nu realizăm cât de ușor ne descurcăm și singuri până nu suntem cu adevărat singuri. Percepțiile mele asupra relațiilor și a bărbaților s-au schimbat tocmai atunci când nu am fost într-o relație, pentru că atunci reușeam să fiu obiectivă și să privesc imaginea de ansamblu. Iar adevărul este că nu am nevoie de un partener ca să mă simt completă și uneori am nevoie de o perioadă de timp singură ca să mă concentrez asupra mea, asupra nevoilor și dorințelor mele.

Și nu spun că relațiile sunt greșite sau că nu ai niciodată nevoie de un partener, deci nu ar trebui să ai unul. Relațiile sănătoase sunt speciale, iubirea este poate cel mai important lucru din lume. Tot ce vreau să zic este că a fi singur nu este o tragedie. A fi părăsit nu reprezintă sfârșitul pământului. A termina o relație pentru că nu te mai simți bine în ea, nu te mai regăsești în ea, nu mai simți aceleași lucruri sau ai nevoie de spațiu și timp pentru tine, pentru ca tu să crești și să te dezvolți este un lucru firesc și sănătos. Viața este prea scurtă ca să fii nefericit. Sunt lucruri toxice din viața noastră pe care nu le putem controla mereu, cum ar fi oamenii care intră în viețile noastre, dar putem controla pe cine dorim să păstrăm, putem controla ceea ce ne face fericiți cu adevărat.


Autor: S.A.
Sursă foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste