Cum e cu paiul și bârna?!

Nu sunt o persoană perfectă. Am o mie de defecte și de lucruri de spus. Uneori mă abțin, greu, dar mă abțin sa spun tot ce mă deranjează, tot ce îmi irită ochii la vedere sau tot ce mi se pare absurd pentru că am învățat că sunt situații în care așa este mai bine, sunt situații în care nu am dreptul să o fac sau sunt situații în care educația îmi spune că știu mai mult de atât.

Am comis greșeli, pe unele le regret, pe altele nu. Am învățat din toate, n-am pierdut niciodată. Am făcut lucruri de care nu sunt mândră, dar pe care probabil nu le-aș schimba pentru nimic. Am mai multe amintiri decât au alții vise, am experiențe pentru care m-am bucurat și experiențe pentru care am plâns. Am făcut lucruri care îmi fac și astăzi obrajii sa se înroșească și lucruri pentru care și acum îmi plec capul din cauza părerii de rău. Pentru că e o diferență între a nu regreta nimic din ceea ce ai făcut și a nu regreta nimic din ceea ce ai trăit. Eu nu regret nimic din tot ceea ce am trăit, dar, Doamne, cate regrete mă cuprind când mă gândesc la unele din faptele mele!

Și cu toate astea, eu nu știu în ce moment ți-ai permis tu să mă judeci. Nu știu în ce moment ai considerat că mă cunoști suficient de bine cât să mă judeci. Nu știu în ce moment te-ai considerat perfectă sau măcar superioară ca să mă poți judeca. Astea mi-au fost alegerile și a naibii să fiu dacă ai vreun drept să mă judeci pentru ele. Este viața mea și mi-am asumat mereu asta. Toți avem o viață personală și toți alegem cu cine o împărțim și, mai ales, cui o împărtășim. Iar uneori greșim în privința asta.

Este așa ușor să il judeci pe altul și să nu privești o clipa în ograda proprie. Toți facem asta. Este așa ușor să il arăți pe altul cu degetul tremurând a indignare și repulsie, ca și cum tu nu ai fi predispus greșelilor. A greși este uman. Dar cam uităm zicala asta când e vorba de altul. Nimeni nu este în măsură să judece pe nimeni, pentru niciun criteriu, nici pentru alegerile făcute, nici pentru viața personală. E ușor cu paiul din ochiul altuia. Mai greu cu bârna din propriul ochi.


Autor: S.A.
Sursa foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste