Nu e niciodată prea târziu pentru o viață nouă!

Se spune că o vază, odată spartă, oricât ai lipi-o, nu va arăta niciodată la fel. Se vor observa mereu urmele cioburilor pe suprafața ei, iar aceste urme îți vor aduce veșnic aminte că vaza... a fost spartă, că nu mai e întreagă și că, cel mai probabil, nici nu va mai fi vreodată. Îți vor aduce aminte că, oricât de bine ai lipi-o, încă te poți tăia în cioburile ei sau acestea se pot desprinde din nou, oricând. 
Așa a fost mereu. Mereu am lipit, mereu am peticit. Vorbe, fapte, oameni, până și propria-mi inimă. Și m-am gândit că e mai ușor să lipești, să repari, pentru că mereu reparațiile te costă mai puțin decât ce e nou. Dar nu e așa. Când realizezi că ai dat tot ce aveai, încredere, mod de a fi, demnitate, tot, ca să rămâi fără nimic, doar tu, goală pe dinăuntru, începi să reflectezi la ceea ce ai facut, la ceea ce ai spus. Toate se reflectă în ochii tăi. Iar ochii tăi sunt plini de lacrimi. Le-am tot șters și le voi șterge în continuare. Nu pentru ca le-aș considera un semn de slăbiciune. Dimpotrivă. Îți trebuie mult curaj să lași lacrimile să curgă. Ci pentru că ochii mei nu uită, din păcate. Dar dacă ei nu uită, nu vreau ca atunci când îmi privesc chipul în oglindă, să îmi aducă și mie aminte.
Când realizezi că ai dat tot încercând să îți lipești bucățile din viață, abia atunci vezi diferența pe care o face noul. E mai greu, mult mai greu să repari. Iar ideea că "ieși mai ieftin" reparând e total eronată. Ceva odată rupt, se va rupe și a doua, și a treia oară și se va rupe din ce în ce mai tare și mai mult. Vei trăi tot timpul cu teama că, odată și odată, tot se va desprinde. Și chiar așa se va întâmpla. Nu când te aștepți mai puțin, pentru că ești alert mereu. Se va întâmpla pentru că vezi cum viața și lucrurile bune din ea îți alunecă printre degete tocmai pentru că uiți că viața trebuie trăită, nu reparată.
Dacă simți toate astea, pune punct. Apoi ia-o de la capăt. Fă o schimbare cu adevărat în viața ta. Ia-o de la zero. Nu e niciodată prea târziu. Nu mai trage cu dinții de ceva ce nu va mai fi niciodată la fel. Am încercat eu și s-a terminat prost.

Pentru mine, evident. 


Sursă foto: tanakawho (Flickr)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste