Sinapse dintre idei și buze

Nu îmi plac cuvintele siropoase. Nu îmi plac vorbele spuse în vânt, așa, doar pentru că sunt plăcute urechii. Nu îmi plac lingușitorii și conversațiile care mă fac să îmi dau ochii peste cap. Parcă am un detector de falsități în creier și de fiecare dată le depistez. Nu mă ajută cu nimic dacă îmi spui niște cuvinte drăguțe și, cum mă întorc cu spatele, cum începi să spui ceea ce crezi cu adevărat despre mine. Ai ceva de spus? Fă-ți curaj și spune-mi în față! Dă-mi dreptul la replică, dă-mi dreptul să mă apăr.

Îmi plac lucrurile spuse sincer, exact când te aștepți mai puțin. Îmi plac lucrurile spuse după un pahar sau două de vin pentru că sunt cele mai sincere. Atunci nu vorbesc aburii alcoolului, ci sinceritatea pe care aceștia o dezleagă. De-asta spunem că lucrurile pe care le vorbești după alcool nu trebuie luate în considerare. Nu pentru că nu ar fi adevărate sau nu le-ai crede, ci pentru că te temi că sunt adevărate, dar nu ai avea curajul să le spui când ești treaz.

Îmi plac privirile deschise, sincere, acele clipe când timpul se oprește în loc și o anumită tensiune plutește în aer, acele clipe când două priviri se încrucișează și își spun una alteia mai multe decât ar putea vreodată să o facă vorbele. Ce sunt cuvintele? Metafore ale gândurilor ce ne trec prin minte. Exprimări verbale ale unor dorințe cerebrale. Sinapse dintre idei și buze. Cuvintele valorează uneori mai mult decât ne închipuim. Poate că de multe ori expimăm prin fapte ceea ce simțim, dar simțim o teamă atât de profundă și inexplicabilă de a transpune și în cuvinte acest lucru.


Îmi plac oamenii sinceri. Oamenii care spun lucrurilor pe nume, care îți arată unde ai greșit sau te încurajează dacă simți că o meriți. Oamenii care nu se tem că te vor pierde dacă le spui adevărul sau ceea ce gândesc cu adevărat despre tine, pentru că oamenii care sunt sinceri cu tine sunt oamenii care țin cu adevărat la tine. Pentru că oamenii care sunt sinceri cu tine știu că nu îi meriți dacă le dai ocazia ca prin sinceritatea lor să te piardă. Aceștia sunt oamenii reali. Aceștia sunt oamenii de care ar trebui să ne înconjurăm toți. Pot da multe șanse în multe privințe, dar dacă sunt mințită, nu pot. Nu pot înțelege și nu pot da șanse. Fii sincer cu mine. Mereu. Pentru că să aflu mai târziu că m-ai mințit doare mai tare decât adevărul.


Autor: S.A.
Sursa foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste