Despre infidelitate

"Ți-am fost infidel cu trupul, dar sufletul meu îți e veșnic fidel, draga mea! Inima îți aparține numai ție, dragul meu!" Nu zău! Nu mai spune! Am tot auzit astfel de afirmații și pe cuvântul meu că nu le înțeleg. Pot înțelege de le spun oamenii, dar nu pot înțelege de ce cei cărora le sunt adresate chiar le iau drept bune. Mă rog, o parte din ei. Asta e culmea ipocriziei. Îi ești fidel unei persoane cu toată ființa ta, cu toate gândurile și privirile tale aruncate pe furiș altora. Faptul că iubești pe cineva, nu te face orb, așa e. Dar să admiți că îți permiți să mai calci strâmb cu trupul, atâta vreme cât sufletul îți merge drept, e o dovadă de ipocrizie curată.

Dacă iei în considerare ideea de infidelitate, deja nu mai vorbim de iubire. Iubirea implică mai mult decât două inimi. Iubirea înseamnă respect, responsabilitate, înțelegere, acceptare. Dacă iubirea s-a dus, măcar respectul pentru ceea ce a fost să te facă sa renunți la persoana respectivă, pentru una nouă. Atunci când nu mai iubești, lasă acea persoană de lângă tine liberă, oferă-i posibilitatea să fie iubită de altcineva. Nu te ține scai de o relație care nu mai funcționează. Renunță întâi la trecut, rupe-te de ceea ce a fost și privește spre ceea ce ar putea fi. Dar cu altcineva.

Nu voi înțelege niciodată de ce ți-ai etala în public infidelitatea, de ce ai considera acest lucru ca fiind un act de curaj din partea ta, o reușită. Te minți singur. Odată ce ai înșelat, ți-ai pierdut libertatea, șirul normal al gândurilor și conștiința curată. Mă întreb cum dorm oamenii ăștia. Oare dorm bine, nu au nicio remușcare? Nu îi mănâncă regretul pe dinăuntru? Oare se simt bine știind că acum nici sufletul nu le mai aparține, fiindcă l-au dăruit fără tăgadă unei dorințe de o noapte. Ai spune că o dată nu înseamnă nimic. Dar pentru cel înșelat, o dată înseamnă totul, fiindcă pentru ei nu a existat nici măcar acea singură dată.

Să distrugi încrederea unei persoane în tine, este un lucru, dar să îi distrugi încrederea în iubire și în relații normale și sănătoase e cu totul altceva. E deja prea târziu.


Sursă foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste