Septembrie, luni

Stau în leagănul din faţa casei şi mă bucur de ultimele raze de soare. Toată vara nu am profitat îndeajuns de ele şi parcă mă încearcă un sentiment de regret pentru soarele irosit. E septembrie. E luni. Probabil septembrie nu e cea mai iubită lună din an, iar luni probabil nu e cea mai aşteptată zi a săptămânii. Dar aerul miroase atât de frumos, miroase a frunze coapte, căzute la picioarele mele. Când eram o copilă, credeam că soarele pleacă toamna şi lasă în urmă milioane şi milioane de copii, frunze aurii crocante.

Da, e luni şi, pentru mine fiecare zi e un nou început, o nouă viaţă, un nou desert de savurat. Radioul de pe pervaz spune o poveste de dragoste dintr-o romanţă veche, dar nemuritoare, iar eu cad într-o moleşeală dulce, tipică amiezii. Vântul aduce cu el o boare umedă cu un iz de flori târzii. Toamna nu s-a simţit niciodată atât de bine pe pielea mea, soarele nu mi-a relaxat simţurile niciodată, nici măcar în cele mai călduroase zile ale cuptorului, aşa cum o face acum. Poate abia acum găsesc timpul şi răbdarea să ascult chemările vieţii. Poate abia acum găsesc puterea să închid ochii şi să îmi las genele să fie sărutate de soare, ca de un Zburător eminescian.


Nu m-am bucurat niciodată de o cană de ceai aşa cum mă bucur acum de cea care îmi încălzeşte degetele lungi şi simt cum mă cuprinde euforia, euforia clipei de acum, euforia clipei ce nu ţine de trecut, euforia descoperirii vieţii de dincolo de pereţii casei. Balansul leagănului mă moleşeşte tot mai tare şi, încet, mă cuprinde somnul cel mult liniştitor. E doar septembrie, luni...


Sursa foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste