Străinul


Era acest străin... Seară de seară se plimba în fața casei mele, făcea ture obsedante, aceleași ture mereu, sau, mă rog, poate doar eu credeam că plimbarea lui avea loc în fața casei mele. Lumea și gândurile lui păreau oricum departe. Mă întrebam cum de nu o luase razna până atunci de la atâtea ture. Pe mine deja mă amețise, mă înnebunea drumul acela pe care îl făcea si refăcea, de atâtea ori, ca mă așteptam să se surpe pământul sub el sau să ia foc pământul pe care călca, natura înghițindu-l cumva.

Cu toate astea, stăteam mereu și îi priveam traseul repetitiv, fără să mă plictisesc vreodată. Așteptam să vină seara ca să îl urmăresc, mereu la aceeași oră. Parcă aveam propriul spectacol privat și cumva, mă bucuram de ceea ce vedeam, era ca și cum străinul mă invita în lumea lui austeră, ca și cum mă făcea părtașă la gândurile ce îi zburau scandalos prin minte. Puteam să simt asta, o anumită tensiune pe care o emana când venea. Nici nu trebuia să privesc pe fereastră, îl simțeam... 

El nu știa nimic. Nu știa că îl urmăresc de multă vreme, nu îmi simțea privirea ațintită asupra pașilor lui, nu îmi vedea respirația caldă aburind geamul. Nu vedea si nu știa nimic. Poate era mai bine, altfel ar fi plecat. Avea o lume a lui, iar eu îi eram public, spectatoare si nu aveam să stric asta. Probabil nici nu conștientiza ce face, nici nu vedea unde se află și nici că mai avea un pic si gaurea pământul cu turele lui obsedante si aerul cu tensiunea pe care o tot fără după el, inundându-mi și mie mintea. Solitudinea îi era peisaj. Frânturile de gânduri îi erau aerul. Negrul din privire îi era cerul. De-aia prefera noaptea. Noaptea îi era inima.

Nu deranja, însă, pe nimeni. Nu se lovea niciun trecător de aura lui, nu îl privea nimeni cu ochi curioși. Parcă nu îl vedea nimeni. Doar eu. Și nu stiu de ce, dar...eu îl simțeam mai mult decât îl vedeam. Îmi aducea aminte de mine însămi, gândurile ni se contopeau, poate pentru că era același gând, îmi aducea aminte de...sufletul meu.

Într-o seară, l-am așteptat, dar nu l-am mai văzut. Îi auzeam doar pașii bubuindu-mi în tâmple...


Sursă foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste