Hai să vorbim despre prietenie

„Fericiți cei a căror inimă cunoaște pasiunea prieteniei. Numai ea știe să ne facă singurătatea mai puțin ucigătoare și viața suportabilă.” spunea Panait Istrati. Da, am decis să dedic acest articol uneia din relațiile interumane cele mai frumoase, prietenia. Am fost mereu genul de persoană care a preferat să aibă 3 prieteni, dar buni, decât 100, dar nesigură pe niciunul. Am avut și eu  dezamăgiri în materie de prietenii, dar am realizat că, pe măsură ce parcurgi etape din viață, devii mai matur și realizezi că prietenii vin și pleacă, la fel ca toți oamenii din viața ta. Doar cei adevărați rămân. 
Mi-am dat seama de un lucru. Pe prieteni îi tratezi drăguț, vorbești frumos cu ei, îi lauzi etc, în timp ce pe cei mai buni prieteni te trezești că îi mai numești și "proști", că îi îmbrâncești și uneori îți mai scapă și câte o înjurătură. Dar toate astea le faci cu zâmbetul pe buze, de drag, pentru că ții la ei, poate chiar îi iubești fără să știi măcar cât. De ce? Pentru că au o capacitate uimitoare de a te asculta fără să te judece, pentru că au făcut și ei aceleași nebunii ca tine, pentru că știu și ei ce înseamnă să te plictisești, să ai chef de o bârfă despre cum îi sta părul colegei insipide pe care niciunul din voi nu o suportă sau pentru că nu ai chef să înveți la chimie pentru că e mai interesantă fiecare banalitate pe care o are celălalt de spus... Dacă ați ști cum zâmbesc nostalgic acum, probabil și voi... 
Da, bineînțeles că vorbesc din experiență. Am și eu 3 prietene la facultate. Le-aș putea numi prietene "noi", dar ne înțelegem așa bine că mă întreb cum de nu am fost prietene până acum. Probabil că abia acum ne-a fost dat să ne cunoaștem. Suntem nebune, flecărim într-una despre orice, împărtășim păreri, povești și sfaturi, ne umplem telefoanele cu selfie-uri, râdem atât de tare că riscăm să fim date afară din bibliotecă. Suntem încă niște copii. Copii la facultate. Putem fi și serioase, dar mai greu, doar avem toată viața la dispoziție să fim serioase.
Am mai avut prieteni, dar ne-am împrăștiat toți. Prietenia asta sper să fie altfel. Prietenia asta sper să țină toată viața...


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste