M-am întrebat

M-am întrebat întotdeauna dacă destinul există, dacă lucrurile sunt făcute în așa fel încât să se întâmple, într-o formă sau alta, mai devreme sau mai târziu. M-am întrebat dacă există acea roată care se întoarce sau nu, dacă faptele si gândurile fiecăruia dintre noi vor conta cândva, socotelile fiind făcute de ceva ce se cheamă karma. M-am întrebat întotdeauna dacă ce am făcut eu în viață până acum valorează ceva, dacă a fost bine sau rău, dacă am fost un om bun și ce e cazul să schimb la mine pentru a deveni unul. M-am întrebat dacă a meritat să gândesc rău despre cineva, dacă a meritat să mă răzbun atunci când am avut ocazia, dacă a meritat să fac să sufere pe cineva... Cred că nu, dar acum văd lucrurile altfel, cu alți ochi, cu mai multă liniște, mai multă seninătate și, cel mai important, cu mai multă maturitate. Astăzi văd lucrurile cu ochii unei străine, unei persoane îndepărtate, detașate de multe din întâmplările din propria viață.
Ceea ce știu e că viața merită trăită, indiferent de circumstanțe. Dacă sunt rele, încearcă să le schimbi în bine, sau, mai bine, încearcă să te schimbi tu. Dacă sunt bune, profită de ele, de oportunitățile pe care  viața ți le oferă, fii productiv și, esențial, încearcă să îi ajuți și pe ceilalți, pe cei aflați în circumstanțe nefavorabile să prospere. Dacă ai posibilitatea,  oferă oamenilor ceea ce  viața, destinul, karma sau cum vrei să o numești, nu le-a dat. Iar aici nu mă refer la milă sau ceea ce unii numesc "pomană", ci la șansa unui viitor mai bun, o slujbă, posibilitatea continuării studiilor, un ajutor esențial pentru sănătatea cuiva. Chiar și 100 ml de sânge al tău pot salva  viața unui copil nevinovat, o donație minimă poate ajuta un bolnav să se vindece.  
Nu spun toate astea pentru ca aș fi eu o sfântă. Dar consider că întotdeauna este bine să îi susții pe oamenii care vor  să facă un bine, să le spui că nu sunt singuri și ca e un lucru de apreciat ceea ce fac. Poate ca defapt, acesta este drumul către rai, fără gânduri rele și fără sa astepti o răsplată. Suntem oameni cu toții, iar drumul către rai începe prin a fi mai buni unii cu ceilalți...


Sursă foto: Scott Lewis (Flickr)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste