Colivia îngustă

Nu înțelegi. Asta nu e o alegere între tine și el. Seara când pun capul pe pernă nu mă gândesc pe care din voi l-aș vrea lângă mine sau...în mine. Nu mă gândesc care e mai grijuliu și care e mai familist, care gătește mai bine și care e mai bun în pat. Nu mă gândesc cine mi-a adus cele mai multe flori sau cine m-a scos mai des la cină. Asta nu e competiție între voi și nu e o alegere pentru mine. Eu nu sunt o competiție sau nu știu ce trofeu pe care să îl împărțiți voi ca hienele.

Aici e vorba de viața mea. Îmi aleg viața, destinul. Îmi aleg trecutul sau prezentul. Aleg să descopăr ce trăiam sau ce urmează să trăiesc. Asta e o adevărată călătorie în timp pentru mine, să mă descopăr pe mine însămi. Trebuie să descopăr cine eram sau cine sunt? Eu cea de ieri sau eu cea de azi? Și e o decizie a naibii de grea pe care voi nu o faceți mai ușoară. Aici nu este vorba despre voi, este vorba despre mine. Și cu  ocazia asta îmi dau seama că niciunul dintre voi nu ține cu adevărat la mine și nu se gândește cu adevărat la mine. Nu vă gândiți la cum mă simt eu și la toate lucrurile prin care trec. Nu mă vedeți decât ca pe un trofeu. Iar după ce mă veți avea, vă veți plictisi de mine, ca de o jucărie a unor copii răzgâiați.

Nu e momentul să mă gândesc la ziua de mâine când trecutul și prezentul meu se zbat ca două păsări sălbatice într-o colivie îngustă, presate de spațiu și timp. Îmi simt plămânii primind tot mai greu și mai rar aer, inima tot mai înceată și oasele de plumb, forțată să le car după mine în călătoria asta a alegerii pe care toți mi-o impun să o fac. E cam târziu pentru asta. Păcat că nu realizează nimeni acest lucru. Nu realizează nimeni că momentul alegerii l-am depășit de mult. Nu mai sunt în transa asta a disperării și a nerăbdării ce îmi mistuie măruntaiele.


Tu nu îți dai seama că dacă mă pun singură în fața unei alegeri, atunci înseamnă că alegerea am făcut-o deja? Dacă te gândești la o alegere, înseamnă că pur și simplu ai făcut-o. Ceea ce te mai ține în loc e doar îndoiala, veșnica întrebare dacă alegerea este corectă. Ai făcut ceea ce trebuia? Nu știi. Doar timpul îți va da răspunsul. Totul la momentul potrivit.


Autor: S.A.
Sursa foto: Pinterest

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste