Lasă trecutul să plece

Dacă ai avea posibilitatea să schimbi ceva în viața ta, în trecutul tău, ce ai schimba? Mi s-a pus destul de des întrebarea aceasta și, sincer, sunt genul de persoană care nu regretă nimic, pentru că regretele nu ajută la nimic, poate doar ca să îți chinui puțin conștiința și atât. Dar adevărul este că regret multe lucruri pe care le-am făcut, multe vorbe pe care le-am aruncat în față unor oameni care nu meritau asta. 
Învăț, însă, că trecutul este o parte din viața mea de care trebuie să scap, să o las cât mai în urmă, pentru ca nimic nu se compară cu ceea ce aduce trecutul odată cu învierea lui. Părerile de rău te fac real, te fac viu, înseamnă că ai scrupule. Dar asta nu înseamnă ca trebuie să faci din ele un stil de viață. Eu am trăit așa și e groaznic. Veșnica întrebare "Cum ar fi fost dacă" te chinuie și nu îți dă pace. De ce îți mai pasă?! Ce mai contează? Alegerea a fost deja făcută și nu mai poți da timpul înapoi. Asta a fost gândirea ta la momentul respectiv și să stai să te gândești de câte ori lucrurile ar fi putut sta altfel în toată viața ta, ai înnebuni. Lasă trecutul să plece și timpul le va vindeca pe toate. Nu poți căra toată viața ta emoțiile acumulate de-a lungul timpului. Te-ar distruge. Trebuie să faci spațiu pentru alte întâmplări, pentru alte emoții. E greu, știu, dar la sfârșit vei zâmbi. Abia atunci vei putea fi fericit.
Am auzit de curând un lucru care îmi place extrem de mult: "Eu nu pierd niciodată. Fie câștig, fie învăț.". Cred că este cel mai înțelept lucru pe care l-am auzit sau citit în ultima vreme și mi-a ajuns la suflet atât de tare că l-am transformat în motto-ul meu. M-am săturat să fiu pesimistă și să mă gândesc ca toate relele pământului s-au abătut asupra mea. Deja devin patetică. Uneori trebuie să te mulțumești cu ceea ce ai, chiar să fii recunoscător, să te gândești că alții au mult mai  puțin ca tine. E mai ușor să te plângi, știu prea bine. Dar când începi să vezi altfel lucrurile din jur, observi că tu însuți te schimbi. Atragi ceea ce gândești. Cum vezi tu viața, așa te va vedea și ea pe tine. Personal, cred în karma, în destin, în lucrurile care sunt făcute să se întâmple așa. Pentru ca suntem oameni și avem lecții de învățat. Altfel de ce am mai trăi?! 
Viața nu o ai doar ca să fie, viața o ai ca să o trăiești. Așadar,  lasă trecutul să plece și bucura-te de prezent! Nu îți face planuri de viitor, doar trăiește clipa și vezi ce va urma! Carpe diem!


Sursă foto: martinak15 (Flickr)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iubirea nu e un târg. Iubirea e o certitudine

De ce nu mai cred în iubire?

Portretul unei inimi realiste